poniedziałek, 18 maja 2020

WIRUS 2 EWOLUCJA


Jest kontynuacja wątku gry Wirus, a konkretnie dodatku, który został  wydany trzy lata po pierwowzorze (choć w rodzimej wersji językowej obydwie odsłony pojawiły się w tym roku). Zapraszam więc na mikro-recenzję.


Zawartość pudełka to:
- 35 kart
- instrukcja


Zasady dodatku w skrócie: tasujemy wszystkie dodatkowe karty razem z podstawową talią i każdy z graczy otrzymuje standardowo po trzy karty na rękę. W praktyce mechanika gry jest identyczna jak w Wirusie,
dochodzą tu cztery nowe akcje, gdzie jedna z nich może być natychmiastową odpowiedzią na atak przeciwnika w jego aktualnej turze.



Zarówno karty wirusów jak i szczepionek zyskują drugi poziom mocy (tytułowa ewolucja), przez co rozszerzają spektrum standardowego okładania się nimi.

Zmutowany wirus:  nie zadziała na niego już zwyczajna szczepionka. Działa jak jedna sztuka wirusa na narządzie.
Szczepionka eksperymentalna: analogicznie nie zadziała na nią zwyczajny wirus. Nadal działa jak jedna sztuka szczepionki na narządzie, jednakże jedna sztuka położona na neutralny narząd natychmiastowo go uodparnia.


Mamy również pudełko okraszone grafiką miejsca kwarantanny, gdzie raz po raz będą trafiać wirusy wyeliminowane już do końca rozgrywki w drodze zastosowania odpowiedniej karty. Dodano również kolejny bioniczny organ, który nie podlega działaniu kart wirusów i szczepionek.

Wrażenia z rozgrywki: Dodatkowe grafiki nadal cieszą oko.Miłym aspektem okazał się fakt, że jakość druku kart niczym nie różni się od pierwowzoru, nie doświadczymy tu innych odcieni kolorów na rewersach kart co zdarzało się co niektórym karciankom. Przejdźmy do mechaniki. Ta została "ulepszona" dodając nam kolejny poziom mocy kart, oddzielając jednocześnie możliwość działania na nie przez karty pierwotnej talii. Powstała więc równoległa linia super wirusów i szczepionek niejako odcinająca się od poprzedniej. Działania dodatkowych akcji lekarskich niespecjalnie nas zaskoczyły, ot kolejne możliwości z przywiązanymi do ich nóg obostrzeniami opisanymi w instrukcji. Ideowo miało to zapewnić szerszy wachlarz oddziaływania na siebie graczy, w praktyce w naszym przypadku gra utraciła na dynamice. Partie stały się dłuższe przez mikro przerwy na analizę sytuacji i częściej zdarzało się odrzucać "słabsze pierwotne" karty z ręki. Niestety całokształt utracił swą pierwotną lekkość. Odnoszę wrażenie, że dodatek wprowadza trochę niepotrzebnego zamieszania na siłę przez stosowanie wymuszonych komplikacji na kompaktowy szkielet czegoś co nie było na taki zabieg przygotowane. Porównaliśmy partię z dodatkiem z następną już bez niego i nasze odczucia względem samej podstawki są cieplejsze.
                                
                           Ocena pionkowa:3/6

                              

Informacje o grze:
Wydawnictwo: Trefl
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: 5- 20 minut
Wiek: 8+
Mechaniki w grze:Card Drafting, Set Collection,  Take That.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz